Featured
Table of Contents
Als je je doelstellingen helder hebt geformuleerd, dan zal het antwoord op deze vraag snel gevonden zijn (afzetpalen Beauvechain). Toch loont het de moeite om verder te kijken dan de meest voor de hand liggende gasten. Wat bedoelen we hiermee? Als je de moeite doet om een schitterende productpresentatie te maken voor je klanten, waarom niet ook pers en influencers uitnodigen? En waarom je medewerkers niet uitnodigen voor een voorstelling in voorpremière? Nodig je je medewerkers uit of ook hun partner en kinderen? De impact van een gezinsevent voor HR-doelen is soms véél groter
Van jong tot oud, van arbeider over freelancer tot bestuurder, white collar en blue collar. Een heterogeen publiek dus. Binnen die groep kan je segmenteren en subgroepen uitnodigen. Bij de reken je klanten of potentiële klanten, prospects, maar ook leveranciers, sponsors, pers, buurtbewoners, en zo verder. Nodig hen enkel uit als je daarvoor een goede reden hebt en voldoende relevant bent.
Voor bepaalde doelgroepen kan je adressen bij listbrokers huren en eventueel laten mergen met jouw adressenlijst. Check of de gegevens GDPR-proof zijn. E-mail of gedrukte uitnodiging? Bekijk hier enkele mogelijkheden. afzetpalen Ronse. Houd je evenement tegen het licht, verplaats je in de schoenen van je doelgroep en beantwoord de vraag: “What’s in it for me?” Want dat is wat die doelgroep in enkele seconden te weten wil komen wanneer de uitnodiging aankomt
Omschrijf eerst voor jezelf ook wat je precies verwacht van je gasten. Vooraf inschrijven? Tijdig aankomen? Waar parkeren? Wat wil je dat ze zeker zien - horen - meenemen uit het event? Hoe wil je dat ze achteraf reageren? Dit is de basis voor de copy en de ‘Call to Actions’.
Soms geven 100 uitnodigingen méér een extra dimensie aan je event (zonder veel extra moeite), in andere gevallen gaat kwaliteit boven kwantiteit (afzetpalen Halle). Beter 50 gasten met maximale interactie voor je networking event dan 500 gasten die alleen aandacht hebben voor de oesterbar
Laten we ervan uitgaan dat je alles hebt wat een goed evenement nodig heeft: een gebruikersvriendelijke website, een scherp onderwerp, geweldige sprekers, een aantrekkelijk programma, sterke netwerkmogelijkheden, een goede locatie, degelijke catering, etc. Dus waarom negeren mensen nog steeds jouw evenement? Er zijn meerdere redenen: Ze hebben geen tijd Het is te ver weg (zeker internationale evenementen) De prijzen zijn te hoog Ze hebben geen idee dat jouw evenement bestaat Het kost te veel tijd om je in te schrijven of de inschrijving is te ingewikkeld Het evenement beantwoordt niet hun prangende behoeften Ze hebben iets beters te doen Dit is waarom je (tijdelijk) moet stoppen met je druk te maken over eventlogistiek, je moet gaan zitten, je een pen moet pakken en bezig moet gaan met het ontwerpen van een strategie om een hoger bezoekersaantal te behalen.
"Maar mijn evenement heeft al een website, een blog en een aantal social media-accounts!" Gefeliciteerd! En wat ben je aan het doen met al deze tools? Slechts een online aanwezigheid is niet genoeg. afzetpalen Eeklo. Om een hoger bezoekersaantal te behalen, moet je betekenisvolle online connecties opbouwen met potentiële bezoekers. Je evenement heeft een sterke digitale identiteit nodig, wat betekent dat je een krachtig online communicatieplan moet ontwerpen met de volgende stappen: Actief luisteren door social media Online interactie met potentiële bezoekers De prangende behoeften in kaart brengen (Waar lopen ze tegen aan? Welke 'pijn' kan jij oplossen?) Content curation Strategische eventpromotie Visuele identiteitspromotie Statistische analyse Een sterke digitale identiteit gaat over luisteren en de behoeften van je potentiële bezoekers herkennen
Je zet eveneens een hogere autoriteit en een verhoogde geloofwaardigheid neer, waardoor mensen je merk gemakkelijker zullen herkennen en sneller geneigd zijn je evenementen te bezoeken (afzetpaaltjes met lint). Als eventmanager moet je alles weten over je bezoekers, zoals: Hun demografische en professionele profiel De problemen waar zij regelmatig tegenaan lopen Hun prangende behoeften Welke digitale platforms te gebruiken Hun inhoudelijke voorkeuren Hoe je de interactie met hen efficiënter kunt maken Het type oplossingen dat zij nodig hebben Waarom zij jouw evenement zouden willen bezoeken Wat een speciaal ding is dat jouw evenement hen kan bieden Al deze informatie is essentieel in het bouwen van een sterke online communicatiestrategie
Als jouw doelgroep bestaat uit professionals met 15 jaar ervaring, is de kans groot dat je ze niet op Snapchat vindt. Door je publiek hun prangende behoeften te identificeren, zul je weten hoe je berichten kunt schrijven die aansluiten bij die behoeften (afzetpalen Brussel). Je zult hun aandacht kunnen verkrijgen door een behulpzame aanpak aan te bieden
Je kunt niet beginnen met het plannen van een evenement zonder te weten voor wie het bestemd is. Doe eerst je huiswerk. Ken je bezoekers. Waarom zouden mensen naar jouw evenement moeten komen? Publiceer geen grote brok tekst waarin je de geweldige voordelen van je evenement bezoeken uitlegt. Er zijn betere manieren om het aan te pakken.
"X % van de mensen die vorig jaar je evenement bezochten zijn gepromoveerd binnen hun bedrijf." "Na het bezoeken van ons evenement, heb je X% kans om benaderd te worden door nieuwe klanten. Afzetpaal Met Zwart Koord." "Door ons evenement te bezoeken, zal je professionele kring groeien met X%." "X % van de mensen die vorig jaar het evenement bezochten hebben een succesvolle online onderneming opgezet." Zorg dat je potentiële bezoekers begrijpen waarom ze niets van je evenement mogen missen
Je kan echter niet het sociale onderdeel van het evenement negeren - Afzetpaal. Overweeg de volgende publiekstrekkers: Cocktaildiners Stadsrondleidingen Culturele of gastronomische uitjes Museumbezoekjes Concertkaarten Boottochten Historische stadsrondleidingen Speurtochten Je moet nooit de kracht van plezier onderschatten. Deze incentives (meegenomen in de prijs) sluiten aan bij het verlangen van mensen om een authentieke ervaring te hebben, en niet alleen maar een serieus en stijf evenement
Als mensen niet naar je evenementen komen, gefeliciteerd! Je hebt de geweldige kans om te experimenteren en verschillende technieken toe te passen die je bezoekersaantallen zullen verhogen: Bouw een sterke digitale identiteit en communicatiestrategie, en zet je online autoriteit neer. afzetpalen Bossuit. Breng de prangende behoeften van je publiek in kaart en maak berichten die aansluiten bij die behoeften
Experimenteer met verschillende calls-to-action-berichten en zorg dat je potentiële bezoekers zich aanmelden. Begin vandaag met het implementeren van deze technieken en voordat je het weet zullen al je toegangskaarten uitverkocht zijn! .
Je keynotespeaker staat aan de deur. De persoon die er eigenlijk over gaat is plots ziek en er is niemand om je spreker op te vangen. Jij hebt geen idee wat er moet gebeuren. Is ze te vroeg? Krijgt ze nog instructies en een welkomstpakket? Je hoofd ontploft vanbinnen. afzetpalen Melle. Hier had je helemaal niet over nagedacht naast die duizend-en-een andere zaken
Laat die keynotespeaker niet wachten en wees voorbereid. Maak een draaiboek. Verkrijgbaar vanaf 1 stuksIn beeld bij elke aantekeningEnkel- of dubbelzijdig bedrukt Voordat je helemaal gaat bedenken hoe laat je collega de keynotespeaker moet opvangen, schrijf je een globale planning op. Dat is de basis van een draaiboek maken. Van daaruit kan je alles chronologisch invullen en zul je zien dat je hoofd een stuk minder snel begint te tollen van allemaal losse flodders aan informatie.
Tijd om die kolommen te vullen! De basis van je boek staat. afzetpalen Aubange. Zet nu alle feiten op een rijtje en zie geen enkel detail over het hoofd. In je eentje is dit bijna niet te doen. Vraag daarom één of meerdere collega’s om met je mee te denken bij het draaiboek maken
Ja, hier gaat een hele hoop kostbare tijd in zitten. Begin daarom ruim op tijd. Niet alleen jij moet het overzicht bewaren. Een draaiboek maken is een eerste stap in het houden van overzicht. Elke medewerker moet weten wat hem of haar te doen staat tijdens jouw beurs of evenement.
Breng daarbij de volgende dingen in kaart: De naam van het evenement - Afzetkoord. Het verwachte aantal gasten - Afzetpaal Met Uitschuifbaar Koord. Het type evenement (zoals een beurs of congres). De locatie. De datum en tijden (ook zeker de op- en afbouwtijden). Wie de eindverantwoordelijke is voor het evenement. Een lijst van special guests en sprekers, mét foto's
Voor je medewerker ongemakkelijk en voor de spreker geen warm welkom. afzetpalen Louvain-la-Neuve. Het telefoonnummer van je BHV’er of de locatie van het EHBO-personeel. De kans is groot dat sommige deelnemers elkaar voor het event nog niet kennen. Nodig daarom iedereen uit voor een korte ontmoeting en loop het draaiboek samen door
Wijs altijd één iemand aan die de regie in handen heeft. Dit is ook meteen de go-to persoon wanneer dingen niet lekker lopen. Hier geldt ook weer: hoe meer overzicht, hoe meer medewerkers zich kunnen focussen op hun eigen taken (Afzetpaal Met Zwart Koord). Je weet ondertussen hoe belangrijk voorbereiding is. Het is dan ook logisch dat niet alleen het event zelf, maar ook de op- en afbouw een eigen draaiboek nodig hebben
Bij het plannen van een event hoop je natuurlijk op een mooi eindresultaat en blije bezoekers. Afzetpalen Voor Bedrijfshallen. Vergeet ook niet rekening te houden met een noodsituatie. Je wil iedereen snel en veilig naar buiten krijgen wanneer er bijvoorbeeld een brand uitbreekt. Voeg daarom altijd een vluchtroute toe bij het draaiboek maken
En zichzelf natuurlijk. Verkrijgbaar vanaf 1 stuksIn beeld bij elke aantekeningEnkel- of dubbelzijdig bedrukt Hoe leuk je event of bruiloft ook is, uiteindelijk krijgt iedereen een keertje honger. Niets vervelender dan een event waar niks te snaaien is. Dat is niet alleen slecht voor het humeur van je bezoekers, maar ook zeker niet voor hun spanningsboog.
Houd ze daarom bij de les met flesjes water en verschillende soorten fruit. Deel wat zoets uit voor bij de koffie. Afzetpaal Met Velours Rood Koord. Of pak volledig uit met een broodjestrein tijdens lunchtijd. Noteer hoeveel gasten je verwacht, de tijd waarop iets geserveerd wordt, locatie, wat je serveert en wie hier verantwoordelijk voor is
Om half zes is de laatste dagbezoeker de deur uit en ook jullie magen beginnen te knorren. Maar voordat iedereen naar huis snelt, moet er nog afgebouwd worden. Gelukkig heb je ook hiervoor een draaiboek geschreven. Tijdens het draaiboek maken heb je hier al extra tijd voor ingecalculeerd. Afzetpalen Voor Bedrijfs Gebruik. Heb je dat niet gedaan? Reken gemakkelijk nog twee uurtjes extra op de originele afbouwplanning
Je kijkt naar het eindresultaat en merkt dat je brein ineens een overkill krijgt aan zwart op wit. Verdwaal niet in de wirwar van tijdstippen en woorden. Een event organiseren is best spannend. Geef je ogen daarom wat rust als je wat moet opzoeken. Speel met kleur zodat jij en alle andere lezers meteen zien waar ze moeten kijken.
Twee vliegen in één klap dus! Leren doe je alleen door fouten te maken (afzetpalen Leuven). En die zal je ongetwijfeld nu ook maken. Mooi! Want die leermomenten kan je weer meenemen bij de volgende beurs op je agenda. Evalueer nu alles nog vers in het geheugen zit. Voeg daarom een evaluatieformulier toe aan het einde van je draaiboek
Maak daar gul gebruik van en deel jouw give-aways weg in een leuke goodiebag. Zo is je bedrijf nog steeds top of mind wanneer jouw potentiele klant alweer thuis is. Heb je goed wat leads verzameld? Super! Volg deze allemaal binnen een paar dagen op zodat je nog vers in hun geheugen zit.
Volg ze op door te bellen, mailen of een persoonlijke direct mail te sturen via de post. Met jouw complete draaiboek weet je dat de perfecte dag al weken eerder begint (afzetpalen Begijnendijk). Stuur genodigden gepersonaliseerde uitnodigingen. Of je nu een event of bruiloft organiseert, zo weet iedereen welke datum zij voor jou vrij willen maken
De opkomst is cruciaal voor het succes van je evenement. Het is dan ook belangrijk om een goede inschatting te maken van het aantal mensen dat je moet uitnodigen voor een voldoende grote opkomt. komt met enkele kerncijfers naar buiten waarmee je aan de slag kan. De registratiesite weet bijvoorbeeld dat bij de kleinere evenementen voor 50 tot 100 personen er .
Bij grotere evenementen zal je weer veel meer mensen moeten uitnodigen, namelijk 7,1 genodigden voor één geregistreerde bezoeker (Afzetpaaltjes Voor Film Events). Wil je de opkomst nog talrijker maken? Denk er dan aan om herinneringen te versturen. Zo meldt 12,5% van de genodigden zich aan als er helemaal geen herinneringen worden verstuurd, terwijl dit 17% is wanneer er wel een herinnering verstuurd werd
Table of Contents
Latest Posts
Afzetpalen Voor Luchthaven Gebruik
Afzetpaal Met Rood Lint
Afzetpalen Charleroi
More
Latest Posts
Afzetpalen Voor Luchthaven Gebruik
Afzetpaal Met Rood Lint
Afzetpalen Charleroi